online training: ‘In 30 min jouw (eigen) professionele werkboek maken in Canva’

Blog

5 tips hoe jij zelf aan de slag kunt met jouw huisstijl

Je gebruikt eigenlijk altijd een canva template om jouw werkboeken, weggevers of ebooks in op te maken? Dat is natuurlijk helemaal prima en zelfs een mega handige tool. Maar hoe zorg jij er voor dat jij jezelf onderscheidt? Hoe zorg je ervoor dat het jouw unieke uitstraling heeft en dat het niet ook een ontwerp zou kunnen zijn wat jouw collega-ondernemer ook zo kan gebruiken?

Daar is het weer: door jouw persoonlijke huisstijl duidelijk in te zetten waarmee jij een unieke sfeer creëert. Want mensen willen jouw weggever of ebook omdat ze jou een leuk persoon vinden. Dan wil je toch ook die persoonlijkheid doorvoeren?

Ik ga je 5 tips geven hoe jij jezelf kunt onderscheiden in jouw werkboeken, weggever of ebooks zodat deze echt uniek is!

  1. Foto’s! Dit is het eerste punt wat enorm belangrijk is, want door foto’s van jezelf te gebruiken onderscheidt jij je al enorm. Kleur kan iedereen overnemen, maar jouw identiteit is niet te kopiëren. Maak daar dus gebruik van. Zo krijgen jouw lezers het gevoel dat jij jouw verhaal persoonlijk verteld en willen zij met jou in zee gaan.
  2. Wat maakt jou nu echt uniek? Is dat jouw liefde voor muziek? Verwerk dan quotes uit jouw favoriete nummers. Of plaats een luistertip bij elk hoofdstuk in jouw werkboek. Ben jij fanatieke gebruiker van post-its? Maak dan een ontwerp van een post-it en gebruik die in jouw weggevers. Zo leren jouw lezers jou een stukje beter kennen en dat geeft een connectie.
  3. Verwerk een spelelement in jouw ontwerp. Bijvoorbeeld een bingo, een woordzoeker of een vraag als ‘welk roze onderwerp zie je als eerste’. Gebruik deze spel elementen, maar denk goed na wat deze kunnen bijdragen aan het onderwerp van jouw werkboek of weggever. Zo zal het jouw ontwerp gaan versterken. 
  4. Niemand wil een saaie lap tekst lezen, dus denk goed na over de opbouw van jouw teksten. Wissel stukken tekst af met een foto, met een spelement, met ruimte voor notities, met een illustratie of met een vraag.
  5. En als laatste is het belangrijk dat jij jouw huisstijl consistent doorvoert, zowel in jouw werkboek, weggever of ebook als in de mails die jij verstuurd, op de pagina waar zij jouw ebook kunnen downloaden. Als jij jouw huisstijl consistent doorvoert dan ga jij herkent worden door jouw klanten en geef jij het signaal dat jij overal aan hebt gedacht, wat jouw een professionele uitstraling geeft. 

Heb jij nu geen duidelijke huisstijl? Of heb je geen idee wat jou nu uniek maakt en hoe je dit dan verwerkt in jouw huisstijl zodat jij jezelf kunt onderscheiden? Neem dan contact met mij op, dan denk ik met jou mee!

Mijn naam is
sUzanne van beek

Ik help jou om jouw bedrijf een unieke uitstraling te geven waar jij je persoonlijk mee verbonden voelt. Ik geef je mijn eerlijke advies, zodat jij jouw merk gaat liefhebben en het verschil gaat maken!

Online training

‘In 30 minuten jouw (eigen) professionele werkboek maken in Canva’

inclusief drie templates